Одним із найважливіших показників розвитку країни є коефіцієнт темпів економічного зростання ВВП країни і зростання ВВП на душу населення. Темпи економічного зростання визначають динамічні параметри економічного розвитку країни, її місце та історичні перспективи на міжнародній арені. Забезпечення стійких темпів економічного зростання є одним із найважливіших завдань національної економіки будь-якої країни світу. В той же час економічне зростання стало метою економічної політики урядів більшості розвинених країн. Все більше країн світу беруть на озброєння ідеологію економічного зростання, яка стає основою створення держав загального добро6уту.
Визначальний чинник зростання ВВП - це інвестиції у розвиток власного виробництва. Сьогодні, за офіційними даними, грошові збереження жителів України складають 50 млрд. дол., за неофіційними – 100 млрд. дол. Створення умов для розміщення цих коштів у розвиток виробництва вирішило б усі наші проблеми. Інвестиції українських громадян у створення нових виробництв, модернізації і розширення діючих підприємств - єдиний шлях стати багатою і успішною країною. Мотивація жителів України, наших компаній інвестувати кошти у розвиток власного виробництва, а, отже, у розвиток своєї країни, через систему обслуговуючих кооперативів, і є метою нашого проекту.
Механізм реалізації.
Обслуговуючий кооператив — це, по-перше, організація з найбільш демократичною формою управління, де найвищим органом керівництва є загальні збори, на яких кожний учасник, не залежно від розміру пайового внеску, має один голос. По-друге, об’єднуючи в кооперативі з допомогою нашого порталу виробників, переробників, транспортників, організацій торгівлі і зберігання, покупців, можна скоординувати їхню діяльність. Іншими словами, встановити правила взаємовідносин. Організація і робота самого кооперативу, його територіальних і галузевих філій значно спрощується завдяки програмному продукту нашого порталу. Розглянемо детальніше організацію роботи нашого кооперативу.
Реєстрація і вступ в кооператив.
Для фізичної особи.
- Реєстрація на сайті. На головній сторінці сайту perehid-4.com.ua вибираєте «вхід», вводите логін, пароль , підтвердження паролю, вхід на сайт.
- Заповнюєте профіль. Ви зареєстровані на сайті, отримали особистий кабінет.
- Для вступу в кооператив вибираєте у верхньому меню «користувачі», у вікні «кого шукаємо» «організації», у вікні «КОПФГ» обслуговуючі кооперативи, у вікні «всі регіони» Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ. Обираєте «Обслуговуючий кооператив Перехід 4»
- Пошук кооперативу можна здійснювати через пошукове вікно, набравши текст ‘’Обслуговуючий кооператив Перехід 4’’
- Вибираєте вікно «вступ до організації», знайомитеся з програмою, статутом, заповнюєте Заяву-анкету, висилаєте відскановану ксерокопію першої сторінки паспорта і сторінки з пропискою.
Для юридичної особи.
- Перед реєстрацією юридичної особи повинна зареєструватись фізична особа, яка отримає право доступу до сторінки юридичної особи.
- Вибираєте у верхньому меню «користувачі», у вікні «кого шукаємо» «організації», у вікні «КОПФГ» свою юридичну правову форму (фермерське господарство, підприємець фізична особа), у вікні «всі регіони», обл, район, населений пункт, обираєте назву своєї організації.
- Пошук своєї організації можна шукати через пошукове вікно – набравши текст - назва вашої організації.
- На головній сторінці вашої організації вибрати вікно «отримати доступ»
- Відкривається сторінка «додати реєстраційні документи».
- Експортуєте на сторінку своєї організації відскановані реєстраційні документи
- Наказ директора на право керувати сайтом.
- Свою фотографію із оригіналом реєстраційних документів
- Чекаєте смс-код і вводите логін, пароль, заповнюєте профіль. Ви зареєстровані на сайті, отримали особистий кабінет
- Для вступу в кооператив вибираєте у верхньому меню «користувачі», у вікні «кого шукаємо» «організації», у вікні «КОПФГ» обслуговуючі кооперативи, у вікні «всі регіони» Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ. Обираєте «Обслуговуючий кооператив Перехід4»
- Пошук кооперативу можна шукати через пошукове вікно – набравши текст ‘’Обслуговуючий кооператив Перерехід4’’
- Вибираєте вікно «вступ до організації», знайомитеся з програмою, статутом, заповнюєте Заяву-анкету, висилаєте скановану ксерокопію реєстраційних документів вашої організаці і наказ директора вашої організації на права управління сайтом вашою особою.
Інвестиційна діяльність
Більшість передових учених економістів світу твердять про те, що майбутній успішний розвиток планети, подолання економічних криз лежить у площині найширшого залучення населення до процесу виробництва, різкому збільшенні кількості колективних підприємств. Нині в західних країнах частка продукції, виробленої на підприємствах із корпоративною формою власності, у загальному обсязі реалізованої продукції становить 80–90%.. Зрозуміло, що участь у виробництві можлива через грошові, майнові, інтелектуальні внески з однієї сторони і сторони, яка їх потребує, спроможна освоїти, налагодити і підтримувати виробництво. Тому виникла думка створити інтернет-ресурс, де населення в повній мірі змогло б реалізувати свій колективний, згуртований потенціал у організації спільних виробництв, своїй безпосередній участі в його роботі і управлінні. Подібно до сторінок пропозицій товарів і послуг ми запропонували сторінки з однієї сторони бажаючим запропонувати інвестиції у виробництво, з другої – фізичним і юридичним особам, які їх потребують. За нашим задумом, покупці, виробники продукції повинні вільно об’єднуватись у групи подібно до груп у соціальних мережах, де вільно розміщуються кошти, в першу чергу, у виробництва, послуги, ті, які вони купують. На своїй сторінці зареєстрований учасник може розмістити пропозицію по інвестуванню певних коштів у вибраний ним проект, або запропонувавши суму інвестиції, чекати пропозиції інших партнерів. При цьому він може вказати: категорію виробництва, розмір коштів, бажану територію розміщення, часові рамки, умови співпраці.
Сторінка “пропоную, замовляю інвестиції” дає право кожному учасникові кооперативу через особистий кабінет запропонувати бізнес-проект, з відповідним техніко–економічним обгрунтуванням, і запросити на кооперативних засадах інвесторів і виконавців для його реалізації. Ключовим моментом успішності проекту є запропонована формула розподілу прибутку між чотирма групами учасників – організаторами, інвесторами, виконавцями і споживачами.
На схемі ми зобразили приклад створення стартового кооперативу. Згідно законодавства України, кооперативи створюють не менше як три особи. На рисунку перших засновників кооперативу символізують три грані тетраедра. Чотири вершини символізують чотири групи учасників: організатори, інвестори, виконавці, покупці. Розподіл доходів кооперативу пропонується по формулі: до моменту повернення інвестиційних коштів: організатори – 10%, інвестори – 60%, виконавці – 20%, споживачі -10% і після поверненням інвестиційних коштів: організатори – 30%, інвестори – 30%, виконавці – 30%, споживачі – 10%. Тепер детальніше розглянемо кожну із груп учасників зокрема.
Організатори - будь яка юридична, або фізична особа ( може бути група юридичних, чи фізичних осіб), які на своїй сторінці «замовляю інвестицію» запропонували на кооперативних принципах організувати нове виробництво, розширити, або модернізувати уже діюче і, надавши техніко – економічне обґрунтування проекту, вказавши вигоду інших учасників проекту, зареєстрували нове відділення кооперативу, з окремим рахунком.
Інвестори – члени кооперативу, які ознайомилися і вибрали запропонований організаторами проект, погодилися з умовами співпраці і підтвердили згоду перерахувати кошти із свого пайового рахунку на рахунок новоорганізованого відділення кооперативу. Управління у відділенні кооперативу здійснюється згідно положення. Всі рухи грошей на особистому рахунку у кооперативі інвестор проводить особисто через інтернет, або через оператора колл-центру. Рух коштів відображається у особистому кабінеті на сторінці «мій рахунок». Результати інвестованих коштів на сторінці «мій бізнес»
Виконавці – члени кооперативу, найняті працівники, приватні підприємці,, юридичні особи, які беруть на себе функцію щодо виконання всіх робіт, пов’язаних із діяльністю даного проекту.
Споживачі – члени кооперативу, які реєструються у даному проекті, як продавці, покупці, надавачі послуг, купують і продають свої товари.
Правильність розподілу результатів діяльності — запорука успішності проекту. Кошти потрібно правильно розподілити не тільки між групами, а і в середині груп: серед виконавців (пропорційно трудовій участі), серед споживачів (пропорційно реалізованим, чи придбаним товарам, чи послугам, серед інвесторів (пропорційно вкладеним коштам).
Дещо складніший розподіл часток прибутку у організаторів. Адже тільки від цінності ідеї, яку запропонував організатор або група організаторів, залежить майбутнє проекту і розміри дивідентів. Тому мотивація участі в організації по створенні проектів винахідників, учених, умілих підприємців багато в чому залежить від формули, за якою будуть в подальшому розподілятися частки конкретного проекту.
Тому ми пропонуємо активізувати підприємницьку діяльність в Україні через перевірену світовим досвідом кооперацію. Замість створення акціонерних компаній, випуску цінних паперів створювати кооперативи, їх філіали із простою формулою розподілу часток у проекті – 30% – організаторам, 30% - інвесторам, 30% - виконавцям, споживачам – 10%. Розподіл часток у середині групи організаторів пропонується наступним чином. Розробнику проекту, або групі розробників – 70%, організаторам інвестицій проекту – 30%. Детальніше виділимо роль серед організаторів проекту організаторів інвестицій. Розробивши проект, його техніко-економічне обґрунтування, оголосивши бюджет, розробники проекту запрошують інвесторів. Інвестори у проекті діляться на дві групи. Інвестори, які вклали свої кошти у проект. Інвестори, які запросили до інвестування проекту інших учасників, які в такому випадку зараховуються у групу організаторів і підгрупу організаторів інвестування проекту. Організатори інвестування проекту отримують 30% від загальної суми організаторів. Кошти у підгрупі організатори інвестування діляться між її учасниками пропорційно маркетинг плану, яке ґрунтується на графічному дереві запрошених, яке фіксується на сайті у особистому кабінеті кожного учасника.
Розглянемо приклади організації бізнес-проектів.
Оргонізація проекту з нуля.
- Організатор бізнесу (або група організаторів, яка попередньо між собою визначила розподіл належних їм 30% дольової участі) на своїй сторінці «замовляю інвестиції» викладає обгрунтований бізнес-план, або техніко – економічне обгрунтування проекту, в якому чітко визначено загальна сума коштів, необхідних для реалізації проекту, очікувана дохідність, інтерес інвестора, розподіл часток пайової участі.
- Інвестори, які залучаються до проекту, розподіляються на дві категорії: перша — це інвестори, які тільки вкладатимуть свої кошти І отримуватимуть у проекті частку ( із 30% долі для інвесторів) пропорційно до своїх вкладених коштів, а друга категорія — це інвестори – організатори, які, крім частки у проекті, отриманої до пропорційно вкладених коштів (будемо називати інвестиційна частка), отримуватимуть частку із 30% частки для організаторів (будемо називати організаційна частка інвесторів). Організаційна частка інвесторів може складати від 10% до 20% від загальної частки організаторів.
- Організаційна частка інвесторів визначається згідно маркетинг-плану, затвердженого загальними зборами кооперативу, і може змінюватися у певних межах за бажанням учасників кожного окремого бізнес-проекту.
- Облік і графічне дерево (хто кого привів) інвесторів - організаторів фіксується на персональній сторінці кожного учасника і підрозділу кооперативу.
- Загальна вартість проекту, яка визначається організаторами проекту, складається із наступних сум:
- сума коштів, відповідно до якої організатори проекту оцінюють свою долю, яка складає 30% від загальної вартості проекту (дана сума ділиться у пропорції: 20% отримуватимуть організатори і 10% - організатори-інвестори);
- сума коштів, яка необхідна для реалізації проекту;
- сума коштів, якою організатори і інвестори оцінюють майно, що використовуватиметься у проекті;
- сума коштів, яка виділяється для виконавців проекту (виконавча дирекція, персонал). Їхня частка складає 30% від загальної вартості проекту і визначається як частка виконавців;
- сума коштів, яка виділяється для споживачів, складає 10%.
- Організатори проекту, після отримання згоди інвесторів на його фінансування, звертаються до правління кооперативу щодо реєстрації філіалу кооперативу, пропонують назву, подають копію паспорта керівника і договір оренди приміщення, де перебуватиме кооператив.
- Філіал кооперативу реєструються на сайті. Всі учасники (організатори і інвестори) реєструються у філіалі. У електронній формі вони проводять загальні збори філіалу, погоджують положення про його роботу, обирають правління, наглядову раду, ревізійну комісію, голову правління, виконавчу дирекцію, відкривають внутрішній пайовий рахунок у кооперативі і рахунок у банку.
- Погоджені кошти переводяться на пайовий рахунок .
- Учасники проекту закуповують обладнання, налаштовують виробництво.
- Згодом філіал кооперативу може передати своє майно іншій юридичній особі, приватному підприємцю в управління, оренду для ведення подальшої роботи на кооперативних принципах.
- Після організації на кооперативних принципах даного виробництва учасники філіалу кооперативу можуть зареєструвати іншу юридичну особу (наприклад підприємство з обмеженою відповідальністю), вивести туди майно, юридично зареєструвавши свої частки.
- Дане підприємство в подальшому реєструється як член кооперативу і управляється через філіал кооперативу на кооперативних принципах.
Проілюструємо сказане на такому прикладі.
Організатори проекту, загальна вартість якого складає 1млн. Гр. , запропонували побудувати цех по переробці 5т. молока в зміну. Відповідно до техніко-економічного обгрунтування собівартість 1кг молочної продукції складає 5Гр., а реалізаційна ціна — 15Гр. Окупність проекту, при умові реалізації молока на засадах кооперації, складає 6 місяців. Тобто річний дохід учасників — 2млн.Гр. До моменту повернення коштів інвесторам дохід від роботи цеху ділиться за формулою: організатори - 10%, інвестори — 60%, виконавці – 20%, споживачі – 10%. Приблизно за 1 рік інвестори повернуть вкладені кошти, а весь наступний період розподіл часток доходу (1млн.Гр.) матиме такий вигляд:
- Частка організаторів 30% - 300тис.Гр. (частка організаторів 20%- 200тис.Гр.) організаторів-інвесторів 10% - 100тис.Гр.)
- Частка інвесторів 30% -300тис.Гр.
- Частка виконавців 30% - 300тис.Гр
- Частка cпоживачів 10% - 100тис.Гр
Розподіл часток 30 -30 – 30 – 10 є рекомендаційним і за згодою сторін (між організаторами та інвесторами) може змінюватися.
Головна ідея проекту — зафіксувати частки учасників, за погодженою формулою розподілу, на етапі його створення. Вартість часток у проекті буде змінюватись у залежності від успішності бізнесу або його дохідності. Тільки проста і зрозуміла кооперативна форма об”єднання і управління мотивуватиме громадян України до участі у виробничих процесах.
Організація проектів діючими юридичними особами.
Залучення коштів населення для розширення і модернізації діючих підприємств - найефективніший шлях для зростання виробництва, соціально – економічного розвитку країни. У розвинених державах ці процеси відбуваються шляхом випуску акцій, цінних паперів, дохідність яких значно вища від банківських процентів. Ринок цінних паперів не працює в Україні, тому ми пропонуємо діючим підприємствам, на кооперативних принципах, ставати організаторами бізнес-проектів по розширенню і модернізації власних виробництв, до яких залучати кошти населення.
Розглянемо детально організацію бізнес-проекту юридичною особою.
- Зареєструвавшись на сайті і приєднавшись до кооперативу, на своїй сторінці «замовляю інвестиції» юридична особа пропонує проект по розширенню або модернізації власного виробництва. В даному проекті вона буде організатором.
- Проект може стосуватися як повної діяльності юридичної особи, так і окремих бізнес-проектів, де сторона організатор пропонує свої виробничі площі, певне обладнання, працівників. Усі умови співпраці, інтереси сторін викладаються у детальному бізнес-плані або у техніко-економічному обґрунтуванні.
- Сторона організатор у даному проекті може виступати і як виконавець. У такому разі розподіл доходу у проекті може ділитися: 30% юридична особа як організатор і 30% юридична особа як виконавець. Тоді дохід юридичної особи складатиме – 60%
- Учасники проекту, які погодилися із умовами співпраці, висловлюють згоду виділити кошти на інвестування проекту, визнаються інвесторами із долею у 30% від загального доходу від проекту.
- Покупцям або замовникам послуг пропонується долучитися до даного проекту як споживачам і отримати 10% знижки.
- Організатори проекту після отримання згоди інвесторів його фінансувати звертаються до правління кооперативу із заявою зареєструвати філіал кооперативу, пропонують назву, подають копію паспорта керівника і договір оренди приміщення, де працюватиме кооператив.
- Філіал кооперативу реєструють на сайті. Всі учасники: організатори і інвестори реєструються у філіалі. У електронній формі проводять загальні збори філіалу, погоджують положення про роботу філіалу, обирають правління, наглядову раду, ревізійну комісію, голову правління, виконавчу дирекцію, відкривають внутрішній пайовий рахунок у кооперативі і рахунок у банку.
- На пайовий рахунок переводяться погоджені кошти.
- Закуповують обладнання, налаштовують виробництво.
- Закупивши і налаштувавши обладнання, філіал кооперативу передає майно юридичній особі, організатору проекту, в управління, або в оренду для ведення подальшої роботи на кооперативних принципах.
- Майно новоствореного кооперативу за згодою учасників може бути передане іншій юридичній особі.
- Інвестування в кооператив може здійснюватися як грошовими коштами так і майном учасників кооперативу. Члени кооперативу можуть вносити свої кошти як пайові внески у кооператив, згідно бізнес-проекту, запропонованого організаторами, а можуть за згодою всіх учасників закуповувати кожний майно, проводити особисто ремонти окремих приміщень, яке передавати у філіал кооперативу в оренду, управління, або як свій пайовий внесок.
Підсумки.
- Сторінки фізичних і юридичних осіб «пропоную інвестиції» дають можливість запропонувати свої кошти для інвестування у бізнес - проекти.
- При цьому вони можуть скористатися наступними можливостями програми (фільтрами пошуку), вказавши бажаний:
- вид економічної діяльності, у який вони хотіли б інвестувати кошти;
- територію, на якій вони хотіли б розмістити кошти;
- розмір суми інвестиції;
- часові проміжки для інвестування;
- місячний дохід від вкладеної суми у процентах;
- формулу розподілу доходу.
- Сторінки у фізичних і юридичних осіб «замовляю інвестиції» дають можливість замовити кошти для інвестування у запропонований бізнес - проект.
- При цьому, вони можуть скористатися наступними можливостями програми (фільтрами пошуку), вказавши:
- вид економічної діяльності, у який вони хотіли б інвестувати кошти;
- територію, на якій вони хотіли б розмістити кошти;
- розмір суми інвестиції;
- часові проміжки для інвестування;
- місячний дохід від вкладеної суми у процентах;
- формулу розподілу доходу.
- База пропозицій коштів для інвестицій, проста і зрозуміла база потреб коштів для інвестиційних проектів з чітко прописаними правилами їх використання і розподілу, - ефективний спосіб залучення всього населення України до участі у виробничих процесах, що призведе до різкого зростання економіки.
- Розвиток інвестування виробництва через створення кооперативів за допомогою нашого порталу дало б можливість залучити у виробництво 1,5 трн.Гр. заощаджень нашого населення і таку ж суму їхніх зарплат.
- Вигідність і гарантія розміщення коштів через кооперативи повернуло б кошти, розміщені українським бізнесом за кордоном, у офшорних компаніях, а це ще 2трлн.Гр.
- Кошти у розмірі 5 трлн. гр., залучених в українську економіку, при середній окупності коштів в один рік дало б можливість отримати річний бюджет розміром у 12 трлн. гр., або 500 млрд. дол. А це зростання бюджету у 6 разів.
Ми детально розглянули варіанти об”єднання підприємств і громадян навколо створення нових, розширення і модернізації діючих підприємств. Але цей процес потребує простого доступу до останніх досягнень науки, новітніх технологій. Тому пропонуємо у нашій програмі ще один ресурс: “Пропоную, замовляю технології”.