Кооперація і організації

Необхідність адекватного реагування керівництва установ та організацій на зміну умов функціонування та підвищення ефективності в ринкових умовах зумовлює пошук адекватних підходів щодо вирішення низки завдань, основними з яких є:

  1. встановити співвіднесеність розмірів заробітної плати й конкретних результатів роботи як окремих працівників, так і підприємств загалом;
  2. знайти дієвий механізм соціального партнерства;
  3. чітко визначити місце і роль заробітної плати в системі стимулів ринкової економіки;
  4. врахувати значне посилення міжгалузевої і регіональної диференціації заробітної плати та ін.

Вирішити ці питання можна, використовуючи можливості КООПЕРАЦІЇ!

Саме з метою оптимізації процесу збуту товарів групою експертів з інформаційних технологій кооперативу «Перехід- ІV» у Всесвітній мережі було створено програму, а також спеціалізований сайт для покупців і виробників, організаційно-керуючою структурою якої є даний обслуговуючий кооператив.

Сайт ОК «Перехід-ІV» є з’єднувальною ланкою між виробником і споживачем, своєрідним електронним оптовим ринком, де виробник може виставити свою продукцію, вказуючи ціни та обсяги виробництва, а покупець, відповідно, замовити продукцію. На основі отриманої інформації кооператив бере на себе організацію руху товару від виробника безпосередньо до споживача, «від дверей до дверей».

Скориставшись послугами сайту, можна купити та продати будь-яку продукцію. Більше того, на сайті у розділі «Замовляю інвестиції» можна запропонувати інвестиційний проект розвитку власного бізнесу та знайти потенційних інвесторів. Створивши інформаційну базу покупця, ми можемо зменшити вартість товару на 60-80% для покупця, збільшити оборот підприємства вдвічі й забезпечити негайний розрахунок за реалізовану продукцію.

 

КООПЕРАЦІЯ І ТОРГІВЛЯ

 

Кожен учасник кооперативу володіє власною сторінкою, де самостійно публікує інформацію про себе, свої товари, послуги, напрями інвестицій. Вона доступна іншим учасникам, які також наповнюють свої сторінки. На основі каталогів, фільтрів та пошуку кожен користувач формує своє замовлення, купуючи продукцію в безпосереднього виробника чи постачальника. Виробник формує і відвантажує продукцію, яка концентрується через мережу логістичних пунктів та розподіляється і доставляється відповідно до замовлень клієнтів. Також діє центральний кооперативний ринок, де свою продукцію представляє кожен учасник кооперативу. Програмне забезпечення формує логістичні рішення, забезпечує вчасність доставки та розрахунків. Крім цього, в системі передбачено механізм спільного інвестування і вкладення грошових коштів у розвиток власного регіону.

Які переваги надає «Перехід4»?

  1. Значно зменшить націнку на продукцію за рахунок зникнення ланок посередників, кожна з яких піднімала ціну на 15-20%. В процесі переміщення товарів до кінцевих споживачів його вартість зростала більш, як в 1,5 рази. Така висока націнка свідчить про неефективність системи торгівлі та диспропорції в ній. Можливість купувати продукцію у виробника, який відповідає за її якість, за конкурентною ціною – це право кожного. Електронна комерція реалізує такі права за рахунок створення «електронних доріжок», по яких здійснюється переміщення товарів, логістично спланувати яке допомагає програмне забезпечення (вартість обслуговування якого незрівнянно мала у порівнянні з посередницькою «схемою») на основі електронних заявок-замовлень покупців.
  2. Дасть прямий доступ до ресурсів всіх видів – природних, інформаційних, людських, фінансових. У кожній з цих сфер наявність посередників та відсутність прямих зв’язків призводить тільки до обмежень та диспропорцій. За допомогою інформаційного порталу торгівлю можна здійснювати за біржовим принципом, що дозволить здійснювати їх обмін на основі відкритого ринкового механізму з справедливими цінами.
  3. На основі створеного об’єднання відстоювати права, інтереси та потреби всіх учасників чи їх певних груп, формувати спілки, об’єднання і інші громадські організації, що не підпорядковані і не заплутані в «нечистих» схемах. Самоорганізація як єдиний спосіб реагування і відповіді на загрози зовнішнього середовища.
  4. Отримати дієвий інструмент збуту. Реклама і просування товарів у сучасному, глобальному світі відходять на другий план. Їх поширеність, доступність, якість та цінова політика стають визначальними факторами, що впливають на збут. Саме за рахунок легкого, ефективного та широкого поширення інформації про Вашу продукцію(роботи, послуги), за умови відсутності посередників(а отже і виправданої конкурентної ціни) виникає потенціал розширення вашої клієнтської бази до масштабів всієї країни.
  5. Ефективний механізм інвестування. Зберігати гроші в банках – давати їм працювати на інших. За допомогою розділу «Інвестиції» Ви можете вкласти свої кошти ефективніше, надійніше та перспективніше за всі існуючі сьогодні способи. Також можна запропонувати вкласти інвестиції у Ваш проект – достатньо просто докладно описати його на своїй сторінці. Також доступні механізми спільного інвестування – об’єднання учасників кооперативу можуть створити спілку чи цільовий фонд з метою, наприклад, придбання сільськогосподарської техніки для спільного обслуговування своїх господарств та здачі її в подальшу оренду чи надання подібних послуг. Механізми колективного інвестування дають можливість створити свою справу на основі електронного інвестування, що кілька років тому здавалось нереальним.
  6. Рівень самоорганізації населення надзвичайно сильно відображається на загальному стані розвитку регіону. Саме сьогодні актуальний економічний патріотизм, який не повинен обмежуватись бойкотом певних товарів чи підтримкою національного виробника. Він проявляється і в тому, в якій валюті Ви тримаєте свої заощадження, де Ви їх тримаєте, як вони використовуються.

 

Яку роль відіграють торгові точки у системі електронної кооперації?

Міські і сільські магазини все ще залишаються логістичними вузлами у схемі руху товарів від виробника і до кінцевих споживачів. Підготовка товарів до відправки на центральний обласний ринок та відправки споживачам відбувається саме на цих точках. Крім цього, вони також можуть робити свої замовлення і виставляти свої товари, торгові площі та послуги. Кожен магазин може здійснювати розподіл товарів, що рухаються електронними доріжками через систему «Перехід4», здійснювати їх упаковку та консолідацію і разом з цим замовляти товари і послуги для власної торгівлі.

 

Кооперація й управління

Обслуговуючий кооператив – кооператив, який утворюється шляхом добровільного об’єднання фізичних та (або) юридичних осіб для надання послуг переважно членам кооперативу, а також іншим особам з метою провадження їх господарської діяльності. Пропозиція об’єднуватися у кооперативи є безальтернативною як щодо українського законодавства, так і щодо світового досвіду. Це єдина на сьогодні юридично-правова форма, яка пропонує правила взаємовідносин між учасниками (згідно статуту), найдемократичнішу форму управління ( найвищий орган – загальні збори, один учасник – один голос) і дає можливість повної реалізації колективним підприємствам, колективній формі управління.

Метою створення кооперативів у світі як сьогодні, так і 150 років тому, були пошуки шляхів зменшення націнки на товари, координація діяльності між спільнотами, колективна відповідальність за якість товарів, послуг, інвестиційних і договірних зобов’язань, а також колективної безпеки і представлення інтересів членів кооперативу у вищих органах влад.

Учасники, зареєстровані на певній території (область, район, місто, населений пункт ) об’єднуються у територіальні відділення.

 

КООПЕРАЦІЯ І СІЛЬСЬКЕ НАСЕЛЕННЯ

 

Україна здавна славилась родючістю грунтів та значним потенціалом сільського господарства. Сьогодні ж села зникають із карти України ,закриваються школи, сільські лікарні, а селяни масово виїжджають за кордон на заробітки. Люди, вкладаючи свою душу у важку працю вирощуючи екологічно чисту продукцію не можуть реалізовувати її споживачам напряму, а змушені здавати за безцінь посередникам.

Чи не головною проблемою селян є неможливість реалізовувати свою продукцію. Виробництво і реалізація відрізняються між собою, і успіх у вирощуванні продуктів харчування не гарантує успішної їх реалізації.

Першочергово села потерпають саме від економічних проблем, або, якщо простіше, – не мають грошей: прибутків і доходів, оборотних ресурсів, матеріальних активів та коштів для їх придбання.

Формою економічної самоорганізації є кооперативи. Всі подібні питання у світі вирішуються через кооператив. Без розвитку кооперативних відносин на селі воно не має майбутнього. Так, сьогодні навколо сіл вирощуються десятки тисяч тонн зерна. Створивши в селі кооперативи, ми могли б організувати у селах міні комбікормові цехи, що дало б можливість на подвір’ях селянина вирощувати м'ясо птиці, свинини. Причому м'ясо не в закритих приміщеннях і на гормонах, а саме екологічно чисту, органічну продукцію. Ми змогли б побудувати овочесховища, дати можливість зберегти вирощену продукцію.

Ставши учасниками кооперативу, селяни отримають змогу:

Ставши учасником кооперативу, ви отримаєте:

На сторінці кожен учасник розміщує інформацію про свої товари, роботи, послуги та іншу продукцію, інвестиції та відгуки. Інші учасники можуть її бачити, задавати додаткові питання та робити замовлення за узгодженою ціною. На основі поданої інформації система самостійно формує замовлення та організовує логістичні процеси, пов’язані з доставкою Вашої продукції споживачам. Вам залишається тільки підготувати замовлені товари. Все інше зробить програмне забезпечення – підготує схеми руху по точках, підбере необхідний транспорт, забезпечить вчасність розрахунків.

Простота та ефективність запропонованої системи дозволить відродити українське село, дати селянам можливість розвиватись (починаючи від можливості купити відповідну сільськогосподарську техніку, закінчуючи перспективою для освіти дітей і їх подальшого забезпечення родинною справою), вкладати кошти у власний розвиток, а не на збагачення інших країн і народів.

Хто хоче розвиватись і рости, шукає і втілює нові можливості та перспективи, інші – причини і сумніви. Об’єднуйтесь і кооперуйтесь!



Кооперація і сільські магазини

Найважливішим для сільського жителя є будівництво складу-магазину «Здорова їжа», де є молокоприймальний пункт, заготівельний склад для овочевої продукції і холодильні камери. Щоб переконати селян у надійності будівництва колективного магазину, існує ряд аргументів, а саме: купуючи будь-яку продукцію у приватному сільському магазині, ви переплачуєте щонайменше удвічі. Отже, ставши членом кооперативу, зможете економити половину коштів, які витрачаєте на закупки (через цей магазин реалізується промислова продукція, потрібна селянам: наприклад, добрива, насіннєвий матеріал, реманент на замовлення і т. п.). Наразі більшість селян або транспортують в місто сільськогосподарську продукцію для реалізації, або продають за безцінь свою продукцію посереднику. Маючи власний пайовий заготівельний пункт, вони реалізовуватимуть її дорожче, але без посередника, тоді як покупець отримуватиме товар дешевше.

Безперечно, успіх програми значною мірою залежить від якості продукції. Тому існує угода з виробниками та оптовими базами про дозвіл моніторити як процес виробництва, так і процес вирощування і здійснювати лабораторний контроль за якістю продуктів харчування. Термін зберігання (як у торгових мережах) у нас відсутній, оскільки ми отримуємо продукцію під замовлення. У фасувальних складах вона зберігається лічені години, але головне завдання кооперативу, який створили виробники і споживачі, простежити за процесом вирощування, переробки і доставки. Для цього створюється незалежна громадська організація «Здорова їжа», яка буде займатися цими питаннями.

 

Кооперація і церква

Всю свою багатовікову історію церква була не тільки центром духовності, а й центром науки і культури. Але найважливіша роль церкви полягала в організації громади. Історія свідчить, що організована, керована громада — це потужний потенціал, який допоміг розбудувати держави, захищати їх незалежність, мову і культуру. І навпаки, некерована громада — це величезна руйнівна сила. Для прикладу, в часи незалежності України ми були свідками, коли жителі села практично зруйнували колективні господарські двори колишніх колгоспів. І навпаки, під керівництвом священників побудували у селах храми, вартість яких сягає мільйонів гривень.

Кооперація — це один із прикладів організації громади, яка протягом 150 років допомагає одним виробляти, а іншим купувати продукцію. Сільські жителі об’єднувалися у кооперативи, де вони вирощували і спільно зберігали і переробляли продукцію, а міські жителі об’єднувалися у споживчі кооперативи, купували магазини, де вони з мінімальними націнками купували продукти харчування від селян. Принцип об’єднання фінансових ресурсів через кооперацію у різних країнах пропагувала церква. Так, на Західній Україні у довоєнні роки головним пропагандистом кооперації був Андрій Шептицький. При безпосередній участі священників тоді виникали кооперативи, кредитні спілки, які допомогли зберегти українського газду при повному пануванні на Західній Україні польської влади. В ті часи кооперація була єдиною структурою, яка організовувала зайнятість населення і була базою економічних відносин у країні. Тому відновлення кооперативних відносин на Україні — сьогодні найважливіше завдання нашої держави. Так ми спостерігаємо парадоксальну ситуацію. Селяни можуть виробляти чисту екологічну продукцію, жителі міст хочуть купити дану продукцію, але торгові мережі, прагнучи надприбутків, продають неякісну закордонну їжу. Це призводить до безробіття на селі, а звідси — масовий виїзд населення за кордон. Розбудова кооперації у селах і містах відбувається через створення ініціативної групи, яка ознайомлюється з принципами роботи кооперації і розповсюджує серед населення анкети-заяви і договори на вступ в кооператив. Детальніше про кооперацію можна ознайомитися у газеті «Здорова їжа» на сайті perexid4.com.ua

Настоятелі церков, дбаючи про добробут громадян Україні, повинні допомогти українцям повірити в себе та свою країну, донести до них ідею доцільності та ефективності такого необхідного та сміливого кроку. Нехай давнє просвітянсько-християнське гасло «Свій до свого по своє» набуде нового глибинного змісту й залунає по всій Україні.

Кооперація і вища освіта

На сучасному етапі процеси інтернаціоналізації та кооперації найбільше виявляються саме в науково-технологічній галузі, яка створює умови для ефективного розвитку всіх сфер суспільства. Обов'язковою умовою розвитку економіки села, міста, району, області та держави є кооперація між бізнесом та науково-дослідними інститутами, професійно-технічними навчальними закладами та ін.

Дані світового банку, за якими в Україні досить пристойні середні показники індексу економіки знань (5,73), індексу знань (6,33), індексу освіти (8,26), підтверджують: у нас є достатня кількість університетів, науково-дослідних установ та професійних кадрів, які можуть працювати на високому рівні. Відтак Україна має достатні наукові та освітні можливості для кооперації у сфері науки та освіти.

В умовах розвитку сучасних технологій тільки фахівець, професіонал може успішно вирішувати завдання, що виникають. Підготовка працівників та підвищення їх кваліфікації диктує перехід від командної економіки до ринкової.

Сьогодні, враховуючи невеликі фінансові можливості наших вузів, недосконале законодавство, вирішити питання комерціалізації науки, пов”язати теоретичні знання студентів із практикою, покращити фінансовий стан вузу, викладацького складу і найважливіше із проголошених декларацій: ми у нашому вузі навчимо вас професії і після отримання диплома ви будете заробляти великі гроші, перейдемо до декларації: Ми заробляємо самі, а разом і навчимо студентів заробляти гроші у стінах вузу. Тому ми пропонуємо вищим навчальним закладам, викладачам, стулентам включитися у розвиток кооперації у нашій країні.

Головною проблемою у виробництві будь-якої продукції є її реалізація. Зрозуміло, не маючи можливості продати товар, ми зменшуємо або припиняємо його виробництво. Виробника і покупця сьогодні як сотні і тисячі років розділяє прилавок, або, точніше, перепродавці. Чим більше продукції ми виробляємо в день, тим більша кількість магазинів роздрібної торгівлі повинна бути залучена до ЇЇ реалізації. Тому єдино можливою схемою продажу для виробника є розбудова власної дистриб”юторської мережі із дорогими складами, технікою, обладнанням, чисельним персоналом, або можливість скористатися послугами інших дистрибуційних компаній чи торгових мереж на їхніх умовах. Головне завдання дистрибуції — подрібнити великі партії товарів до невеликих об»ємів і забезпечити їх доставку по замовленню у магазини роздрібної торгівлі, де товар тижнями на прилавках чекає покупця, а виробники місяцями чекають коштів за поставлений товар.

І це, не зважаючи на те, що за декілька десятків кілометрів від будь-якого міста занепадають мальовничі українські села, з найкращою у світі землею, з найпрацьовитішими у світі людьми, на невеликих присадибах у яких можна отримати найекологічнішу у світі продукцію молока, м”яса, овочів.

Вирішити всі ці питання вдалося групі програмних спеціалістів ай-ті технологій, створивши у інтернеті за прикладом соцмереж мережу підприємств виробників, підприємств, які надають послуги (переробні, складського зберігання і фасування, кол-центри, транспортні) і покупців, запропонувавши організаційно об’єднатися в обслуговуючий кооператив. Дана мережа є електронним оптовим ринком, іншими словами, майданчиком прямих продаж, із сотнею мільйонів чистих сторінок і пошуковою системою по назві товару, назві виробника, території розміщення, де виробник на своїй сторінці може щоденно протягом року в онлайні виставити свою продукцію, покупець на своїй сторінці відповідно замовити, проплатити і придбати вказаний товар з доставкою за вказаною адресою. Кооператив бере на себе відповідальність, на базі інформаційної системи, організувати рух продукції від виробника до споживача, проведення розрахунків між учасниками, контролювати якість не тільки при реалізації, а й в процесі виробництва у розділі Послуги замовити чи запропонувати послугу. Крім того, можна на своїй сторінці у розділі Пошук партнера запропонувати інвестиційний проект по залученню коштів у Ваш бізнес, а у розділі Наука і технології отримати або запропонувати найновішу інформацію стосовно конкретних виробництв. Робити замовлення, пропонувати свій товар можна і по телефону через операторів кол-центру. Розбудувавши інформаційну базу, ми можемо зменшити націнку до 10% і негайний розрахунок за реалізовану продукцію. Реалізація у такій мережі безкоштовна.

Підсумуємо сказане і з»ясуємо, який соцально-економічний ефект матиме реалізація даного проекту для населення, на окремій території або в цілому в Україні. Візьмемо для прикладу Івано-Франківську область,де проживає 800 тис. міського і 600 тис. сільського населення. Статистика свідчить, що мінімальні місячні витрати на закупівлю товарів на одного жителя складають 1 тис.Гр. Замовляючи товари по телефону, або через інтернет, покупець економить 500 гр. на місяць., або 6 тис. на рік. В маштабах області ця сума складає 8.4 млрд.гр. Аналогічна сума 8.4 млрд знаходиться в товарі, який чекає покупця на складі чи полицях магазинів, а це кошти наших жителів, власників магазинів. Звідси робимо висновок, що впровадження системи електронної торгівлі і кур»єрської доставки економить для населення області 17 млрд.Гр., а в маштабах України – 300 млрд.Гр. Це ще один бюджет України. Не менш важливий результат — це можливість українського виробника вільно продавати, а покупця вільно вибирати товар. З однієї сторони, це активізує виробництво місцевого виробника, з іншої — покращує якість продукції, яку ми купуємо. Програма “Пошук партнера” відкриває можливість співпрацювати виробнику і покупцеві, точніше інвестувати покупцю у виробництво продукції, в першу чергу тієї, яку він купує, знижуючи одночасно її вартість. Відомо, що головним інвестором економіки будь-якої країни є її населення. Якщо ми не купуємо власну продукцію, не інвестуємо власні кошти у місцевого виробника, то фінансуємо чужу країну.

Успішність реалізації проекту в будь-якому регіоні України прямо залежить від співпраці кооперативу з місцевими вищими навчальними закладами, викладацьким складом, студентами. Відомо, що сьогодні найчисельнішими користувачами інтернету і соц мереж є студенти. Тому оперативне створення інформаційних баз даних виробників і покупців через залучення молоді прискорить початок роботи.

Кооперація і школа

 

Освіта повинна стати пріоритетною сферою в соціально-економічному, духовному й культурному розвитку України. І роль учителя тут є надзвичайно важливою. Адже саме через діяльність педагога реалізується державна політика, спрямована на зміцнення інтелектуального й духовного потенціалу нації, розвиток вітчизняної науки і техніки, збереження й примноження культурної спадщини. І якщо такі завдання й такі великі сподівання держава покладає на педагогів, то чому живеться сьогодні вчителеві так погано? Бо і його безпосередньо стосуються усі негаразди, що відбуваються в державі.

Нині маємо всі підстави говорити про те, що вчитель найкраще розуміє становище, в якому опинилася наша держава: величезні міжнародні кредити, відсотки за які сягають половини бюджету; невиконання пенсійних надходжень; неспівмірні ціни на газ; зарплата, у 10 разів менша, ніж у країнах Європи та США; натомість ціни на товари, продукти харчування у 2 і більше разів дорожчі, ніж за кордоном. І це в країні, яка входить у двадцятку найбагатших країн за природними ресурсами, не говорячи вже про те, що ми володіємо 40% чорнозему світу. Скажіть, чому потрібно завозити із-за кордону продукти на Україну, до прикладу, ту ж моркву, якщо, купивши насіння на 2 гривні, можна виростити у нас в Україні моркви на 5-8 тисяч гривень. Чому у Польщі ціна моркви 30 копійок, а в Україні 8 гривень? Чи може щось змінити звичайний українець?

Вихід є. Кооператив - це посередник між виробником і покупцем, який, на відміну від торгових мереж, не ставить за мету отримання прибутку. Кооператив сьогодні – це електронний базар, де продавець пропонує, а покупець, зареєструвавшись у мережі кооперативу, має можливість купити будь-яку продукцію у будь-якого виробника у будь-якій частині України або світу. При цьому вартість товару складає продажна ціна (ціна від виробника) плюс вартість доставки (яка не перевищує, як правило, 10% вартості продукції). Отож пропонуємо вихід із ситуації саме шляхом розвитку кооперативного руху. Для сільських мешканців як виробників с/г продукції це ще й можливість мати постійну роботу, сталий прибуток і працювати на рідній землі. Для міського жителя-споживача кооператив – це можливість придбати й споживати якісні, екологічно чисті продукти, вирощені на чистих землях. А сформувати розуміння того, що тільки разом – ми сила, свідоме ставлення до власної ролі в житті своєї країни має і родина, і школа.



Кооперація і громадські організації

Кооператив об’єднує чотири категорії населення: виробників продукції, працівників переробних підприємств, власників транспорту, міських жителів-споживачі продукції.

Важливо забезпечити скоординовану роботу між цими чотирма учасниками ринку. Координатором такої діяльності є кооператив. Так працюють усі розвинені країни світу. Погано налагоджена така співпраця лише у нашій державі. Тому ми, споживачі, постійно переплачуємо у торгових мережах і купуємо неякісні товари.

До того ж супермаркети, базари дають доступ тільки до 2% кількості товарів, які сьогодні можна купити. Більше того: вони, по-перше, завищують ціни, по-друге, завозять неякісну продукцію із-за кордону, не даючи нам можливості купити доброякісний товар українських виробників. Саме з метою запобігання такому шахрайству в усіх розвинених країнах світу створені мережі доставки товарів безпосередньо від виробника до квартири міського мешканця. І не думайте, що доставка продуктів до квартири - це надто дорого. Це лише 1% від вартості продуктів (у 50 раз дешевше від націнки, яку ми переплачуємо у магазинах або на ринках).

Отож, участь у кооперативі:

Мета проекту полягає в організації громади довкола спільної мети – покращення власного добробуту, стилю життя. Така керована громада має значні потенційні можливості. Українські родини завдяки об’єднанню в кооперативи отримають змогу працювати у себе на Батьківщині та займатись своєю справою за гідну оплату праці.

Кооперація і медицина

У світі на сьогоднішній день надзвичайно актуальною є проблема здорового харчування, адже воно закладає підвалини здоров’я нації. Загальновідомо, що, через зобов’язання держави перед міжнародними кредиторами, ми будемо змушені споживати продукти, імпортовані з інших країн і далеко не завжди найвищої якості. Іншою проблемою є залежність населення від реклами й готовність менеджерів з реклами давати населенню часто неправдиву інформацію, наклеюючи ярлики «без ГМО» навіть на продукти, що не містять органічних речовин. Логотипи «ЕКО» та «БІО» , що мали б вказувати на якість продукції, стали зараз брендом і засобом маніпулювання населенням.

Великою бідою для здоров’я громадян є також те, що задля збільшення темпів виробництва суттєво змінились технології вигодовуванн та вирощування худоби, вирощування зернових культур і т. п., що фатальним чином позначається на здоров’ї українців. І це відбувається в країні, яка завжди була аграрною, де є чудова, родюча земля і працьовиті люди.

Кожен із мешканців міста хотів би придбати якісні сільські домашні продукти, а кожен сільський виробник прагне продати вирощене. Цю проблему у світі вирішила кооперація. Організація, яка від імені сільського населення продасть мешканцям міста якісні продукти харчування. Одразу ж виникає запитання: як можна продати, якщо сьогодні ні сільське, ні міське населення не має торгових мереж? А вони й не потрібні. Сьогодні звичні для нас заклади торгівлі замінили електронні мережі продажі. Для тих, у кого є Інтернет, такою мережею є інтернет-магазин.

Для того, щоб ця система працювала, (а вона вже створена в Україні), потрібно в рамках цієї системи зареєструватися у мережі «Здорова їжа», яка надає послуги з доставки продуктів харчування. Потрібно зареєструватися через Інтернет на нашому сайті або заповнивши анкету-заяву. Вона показує, що, коли і скільки ви хочете купити або продати. Бренд мережі – «Здорова їжа», назва кооперативу – «Перехід -IV».

Сьогодні у світі 60-80% торгових операцій здійснюється у електронних мережах, будь-яку продукцію будь-якого виробника і в будь-якій країні світу можна замовити і вам її у найкоротший термін доставлять додому. Доставка продукції до споживача не перевищує 1 – 2% вартості замовлення, а при великому замовленні – безкоштовна. Альтернативи цьому сьогодні немає: або ми об’єднуємося у кооперативи (і сільські, і міські жителі), споживаємо екологічно чисту продукцію місцевого виробника, або наповнюємо гаманці посередників і іноземних виробників і споживаємо генетично модифіковану продукцію.

Тому ми пропонуємо розвивати структуру кооперативу та через його мережу «Перехід -IV» купувати якісні та екологічно чисті продукти харчування. І це вже не проект, а реальна справа, яка успішно починає працювати в Чернівецькій, Житомирській, Івано-Франківській областях, започатковується у Тернопільській та Закарпатській.

Головне для кожної української сім’ї у цьому проекті – це те, що ви споживаєте екологічно чисті продукти, а сільський виробник реалізовує продукцію. Обидві сторони мають від цього гарантовану користь: зберігають здоров’я й повертають частину витрачених коштів.

 

Кооперація і держава

Сьогодні всім очевидні наслідки псевдореформування економіки України, у тому числі сільського господарства. Внаслідок цього держава втрачає могутність українського села – фундамент одного з найважливіших, найперспективніших укладів української економіки.

Український селянин сьогодні фактично позбавлений основного землекористування. Він змушений віддавати орендареві за безцінь свої земельні і майнові паї, які пізніше викуповуються у власника за ціною 20-30 % балансової вартості. Однак і в таких умовах дрібні селянські господарства виробляють майже 98% картоплі, 90% овочів, 86% плодово-ягідної продукції, 82% молока, 50% м’яса. І це тоді, коли питома вага присадибного землекористування в загальному становить всього 10 відсотків.

Орендарі, які експлуатують 90% орних земель України, спрямовують свої зусилля на вирощування головним чином експортно-конкурентних культур (в основному соя та ріпак) і не зацікавлені у розвитку тваринництва, картоплярства та овочівництва. А населення України тим часом споживає понад 80% імпортних продуктів харчування сумнівної якості. В Україні панує правовий нігілізм стосовно перспективи українського селянина та землі.

Держава повинна негайно розпочати перебудову архаїчного, згубного порядку на аграрному ринку України. Безумовно, для цього потрібна ефективна організаційна модель підтримки сільськогосподарського товаровиробника, упровадження якої сприяло б добровільному об’єднанню селянства для захисту своїх прав та інтересів. Такою моделлю у світовому розподілі продуктивних сил визнана кооперація.

Користь для держави, яку дає кооперація:

Уся діяльність щодо створення та функціонування кооперативів різних напрямків господарського спрямування відповідає Конституції України, Закону України «Про кооперацію», іншим законам та нормативно-правовим документам.

Політикам і урядовцям не потрібно ходити з простягнутою рукою до країн ЄС та без кінця брати позики й кредити МВФ, які в кінцевому результаті віддаватимуть наші діти та внуки. Ми маємо силу та можливості нагодувати не тільки українців якісними продуктами харчування, а й забезпечити якісними харчами усю Європу.



Кооперація і міські магазини

Переконати міського жителя у тому, що не потрібно йти на ринок чи в супермаркет, можна тільки якістю продукції та ціною. А ось повірить і сільський, і міський житель у те, що він може не лише витрачати, а й заощаджувати, продаючи чи купуючи, лише тоді, коли в кінці кожного місяця побачить у себе на карточці бонуси – прибуток від власних вкладень у кооператив. Це просто: чи купив, чи продав – різниця з витрат потрапляє тобі в кишеню.

КООПЕРАЦІЯ ТА ТРАНСПОРТ

 

Фізичне переміщення товарів – невід’ємна риса реальної економіки. Результативність роботи транспортної галузі багато в чому зумовлює ефективність роботи системи торгівлі.

Розмежованість безпосередніх виробників продуктів харчування та більшості їх споживачів формує необхідність транспортної складової у діяльності кооперативу. Формування ефективних логістичних систем передбачає наявність складських і термінальних площ, пунктів відправлення і розподілу та, звичайно, покупців та споживачів. Кооператив “Перехід 4” має все вищеперелічене, в тому числі і сучасний програмний продукт, що забезпечить формування цілісних логістичних процесів, найвищу ефективність використання всіх видів ресурсів, в тому числі і робочого часу працівників та автомобілів.

Транспорт виконує надважливу функцію фізичного переміщення товарів. При цьому використовується максимально ефективна схема руху з консолідацією товарів у вузлах в селах і містах. В першу чергу продукція виробників певного району (1) концентрується в сільському, міському та відповідно районних вузлах (2). Потім великі партії поставляються на центральний, головний кооперативний вузол в області (3), де після відповідних процедур контролю і комплектування відповідно до замовлень формується у партії для поставки у вузли розподілу (4), якими будуть сільські і міські магазини. Після цього замовлені продукти будуть швидко доставлені кінцевим споживачам (5).

Оперативне функціонування такої системи забезпечується за рахунок оптимізованого програмного забезпечення, яке отримуючи інформацію з електронних заявок клієнтів виконує всі логістичні операції. В той час як сайт є платформою для збору інформації, транспорт реалізує концепцію електронних торгових доріжок. Транспорт використовується максимально ефективно, що дає такі суттєві переваги:

Участь перевізників в кооперативі на правах учасників, що пропонують свої послуги – перевезення (вантажні та/або пасажирські) всередині кооперативу:

Транспортним компаніям та перевізникам вступ в кооператив дасть можливість значно розширити клієнтську базу, отримати стабільні пропозиції щодо перевезень, а отже, збільшити свої доходи та прибутки. Проте основною перевагою вступу в кооператив буде використання всіх його додаткових можливостей, а саме:

У системі, де кожен учасник може придбати будь-який товар, що є в пропозиції кооперативу, транспорт реалізує його мобільність, забезпечує рух по сформованих логістичним комплексом електронних доріжках, де продукція рухається від виробника до споживача по максимально короткому (а відповідно і швидкому та дешевому) маршруту, оминаючи кілька прошарків посередників. Таку високу ефективність забезпечує програмне забезпечення, подібне до того, як формуються пасажиропотоки через відповідні пункти (вокзали, аеропорти, морські термінали), якими в даному випадку виступають місцеві торгові пункти.

Кооперація і банки

Основний кредитний портфель банків складають споживчі кредити, великі бізнес-проекти і позики державних структур по обслуговуванню бюджету. Ми пропонуємо залучити кредити, які видаватимуться членам кооперативу в основному представникам малого і середнього бізнесу, які залучаються через кооперацію до розбудови логістичної мережі по виробництву, зберіганню, переробці сільськогосподарської продукції і доставці їі до квартир споживача. При цьому учасниками кооперації є як виробники, так і споживачі. Принцип розбудови нашого проекту базується на створенні системи електронної торгівлі по принципу створення соціальних мереж. Тільки замість спілкування ми пропонуємо нашим учасникам через анкетування сказати: що, коли, скільки і по якій ціні вони хочуть купити або продати протягом року, які послуги вони потребують або надають, які кошти і в який бізнес вони хотіли би направити або отримати.

Ще одна сторінка пропонується вченим, винахідникам, практикам які мають можливість запропонувати нові науково-технологічні проекти в тій чи іншій галузі. Створивши інформаційну базу даних виробників і покупців кооперація бере на себе функцію контролю якості і організацію систему руху товарів через логістичні склади від виробників до переробників і покупців. Розбудова кооперативної структури змешила б накладні витрати із сотні відсотків до десятків.

Співпраця кооперативу з банком полягала б в проведенні розахунків через банк, зберігання коштів на рахунках в банку і найважливіше це повернення кредиту членами кооперативу,так як вони виробивши продукцію мають 100% гарантію її реалізацї. При видачі позик членам кооперативу кооператив може виступати третьою стороною, як поручитель.

 

Кооперація і пенсійне забезпечення

Бюджет пенсійного фонду в Україні практично на 100% формується із відрахувань із наших зарплат. При цьому наші внески ніяким чином не відкладаються на нашу старість, вони не покривають 70% сьогоднішніх нарахувань на пенсії теперішніх пенсіонерів. Тобто наші завтрашні пенсії напряму будуть залежати від завтрашніх працівників і від стану економіки країни. Враховуючи кризові явища в економіці, ми не можемо бути впевнені, що наша з вами старість захищена. Тому пропонуємо широке залучення сільського і міського населення через кооперацію до створення спільних виробництв які б приносили вам кошти протягом всього вашого життя і дали можливість вашим дітям отримати можливість працювати і розвивати ваш бізнес.

На нашому сайті ми пропонуємо вам не тільки купити продукцію у виробника, а й об’єднатися задля побудови елеватора, м′ясокомбінату, молочного підприємства, знайти партнера на селі, з яким вирощуватимете овочі, фрукти, картоплю, м'ясо свинини і курятини. При цьому ваш пайовий фонд може формуватися як за рахунок власних пайових внесків, так і пайових нарахувань за купівлю товарів у членів кооперативу. Наше майбутнє це об’єднання фінансових можливостей для розвитку виробництва, розвитку держави, надії на достойну старість.

Ставши членом кооперативу й заповнивши анкету, ви отримуєте можливість співпраці з конкретним жителями села або міні-підприємством з виробництва чи переробки продукції. Ви можете замовити адресну доставку товарів з будь-якої точки області, України, світу і в найкоротші терміни її отримати. Замовити продукцію ви зможете через інтернет, sms-повідомленням або по телефону. Сьогодні 70% неякісних продуктів харчування завозять із-за кордону, а якісний продукт, вирощений на наших чистих землях селяни не можуть збути. Тому, співпрацюючи із жителями села у вирощуванні, зберіганні та переробці продукції, ми не тільки отримуємо якісні продукти харчування за низькими цінами, але й гарантуємо собі продовольчу безпеку.

 

Кооперація і страхування

 

Незважаючи на величезну роль страхування у житті кожного громадянина , ми спостерігаємо різке зменшення страхових внесків на ринку страхування. Громадяни, бачачи фінансові проблеми великих страхових компаній, починають сумніватися у багаторічній стабільності українських компаній. Головна причина – людина, яка страхується, не бачить, куди вкладаються її страхові внески. Співпрацюючи з кооперацією, страхові компанії отримали б можливість вкладати кошти у розвиток інфраструктури виробництва, переробки і доставки товарів до покупців. Купивши страховий поліс, громадянин одночасно бачив би, куди вкладаються його кошти. Страхова компанія отримувала б значні виплати на кошти, розміщені в кооперативі.

 

Кооперація і безпека

Слід зазначити, що кооперація забезпечує її членам не лише економічну вигоду. В багатьох країнах за рахунок кооперативних коштів створюються фонди соціального захисту членів кооперативу, надається лікарська допомога, здійснюється додаткове пенсійне забезпечення, утримуються дошкільні дитячі закладки, будинки для пристарілих, надається допомога безробітним, просвітницьким організаціям. Тобто, кооперація забезпечує її учасникам не лише економічну та соціальну вигоду, вона приваблює людей своєю демократичністю, духовністю, вселяє в них упевненість. Тому кооперація в демократичних країнах користується великою популярністю і підтримкою з боку населення. Такою популярністю вона користувалася колись і в нашій країні: на теренах Східної України – до початку 20-х років, а в Західній Україні – до 1939 р.

Зменшення або уникнення посередництва у логістичному ланцюгу «від поля до столу» дає можливість ґарантувати якість і безпечність продуктів харчування для споживачів, а також створює умови для адаптації дрібнотоварного аґрарного виробництва в Україні до вимог СОТ та ЄС.

Головною причиною повільного кооперативного руху є ментальність і психологія українських селян, їх недовіра до влади, тієї ініціативи, яку вона виявляє, її аграрних реформ, які уже не раз себе не виправдали чи й показали свою антигуманну суть (колективізація, розпуск колгоспів).

Кооперація і великі комерційні компанії

Одним з останніх документів, де кооперативи розглядаються як ефективний захід у боротьбі з бідністю, фактор збільшення зайнятості населення і зростання економіки, стимулятор до об’єднання найбільш уразливих груп людей, форма партнерства між урядом і кооперативним рухом, є Резолюція ООН № 56/114 «Кооперативи у процесі соціального розвитку». Крім цього, у світі членів кооперативів заохочують до навчання й обміну досвідом на регіональному і національному рівні, що зараз дуже важливо для України.